torsdag, augusti 21, 2014

tystnad, tagning!

Ni kanske tror att jag har haft en vanlig jobbdag. Så är icke fallet. Jag tog idag paus från mitt kontorsjobb för att spela diplomat i en ny svensk deckarfilm. Visserligen bar jag samma kläder som jag gör på mitt vanliga jobb men istället för arbeta med min hjärna jobbade jag med mitt utseende. Det var så klart roligt att se hur arbetet går till bakom kulisserna på en storproduktion. Dessutom var det sjukt spexigt att följa Sigrid en dag på jobbet. Det kändes som att jag var en praoelev. Efter att jag var klar med min del satt jag och frågade alla om allt: "Vad är det där? Vad gör hen? Vad hände nu? Får jag testa att slå med filmklappan? Vad gör du nu? Hur länge har du jobbat med film?". Efter en dag är jag dock nöjd med min utflykt i filmvärlden och går imorgon tillbaka till mitt day job.



Inga kommentarer: