söndag, januari 15, 2012

brädets kung


Igår gick det första årliga schackmästerskapet SSÖ Open 2012 av stapeln.* Efter att ha blivit upplyst om att schack numera är trendigt deltog jag med glädje i mästerskapet. Med lika delar hård schackbattle och iskall folköl var det ett fantastiskt heldagsevent.

Med fenomenal tankeförmåga flyttade jag mina pjäser över brädet som värsta Bobby Fischer samtidigt som jag höll ett stadigt tag om min ölburk. Med en panters smidighet gick jag vidare från gruppspelet enbart för att åka ut i kvartsfinalen och sluta på en delad femteplats. Jag skulle dock ljuga om jag påstod att jag var besviken över min placering. Lättnad och glädje är två ord som bättre beskriver mina känslor. Redan nu kan jag utse eventet som ett av de bästa 2012.

*"SSÖ är en politiskt obunden schack- och ölförening som står upp för en ganska ren idrott."








Inga kommentarer: